Najnoviji trendovi u influencer marketingu

Naša Nataša za Media Marketing je izdvojila neke od najnovijih trendova u svijetu influencera.

Najnoviji Trendovi U Influencer Marketingu 740X966

 

 

Kao i kod bilo kojeg drugog novog komunikacijskog kanala, trendovi kod influencers marketinga se brzo mijenjaju i donose nove izazove.

 

 

Tijekom posljednje dvije godine influencers marketing prošao je put od trenda koji se strelovito brzo proširio komunikacijskom industrijom do jednog od ključnih elemenata marketinških strategija i budžeta. Bilo da je riječ o lansiranju novog proizvoda za koji je potrebno kreirati svijest u određenoj populaciji ili o povećanju prodaje postojećeg proizvoda ili usluge, influencers marketing vrijedan je alat koji ostvaruje rezultate.

Ako već surađujete s influencerima ili tek razmišljate o ovom obliku komunikacije, sljedećih pet trendova ukratko sumira trenutno stanje:

Ulaganja u influencers marketing kontinuirano rastu

Prema istraživanjima, visokih  94% marketinških stručnjaka koji koriste influencers marketing smatra ga učinkovitim. Ne iznenađuje stoga kako ih 39% planira povećati ulaganja u ovaj oblik komunikacije u idućem razdoblju. Ohrabrujući su i podaci prema kojima influencers marketing ostvaruje 11 puta veći ROI u odnosu na tradicionalne oblike komunikacije, odnosno 6,50$ povrata na svaki uloženi dolar.

Većina brendova još uvijek je u eksperimentalnoj fazi suradnje s influencerima

Iako su ulaganja sve veća, za većinu brandova još uvijek je riječ o procesu učenja, a najčešći razlozi zbog koji se brandovi odlučuju na suradnju s osobama koje su utjecajne na društvenim mrežama i dalje su doseg nove i/ili specifične publike na različitim platformama izvan vlastitih kanala, kreiranje autentičnog, kreativnog i kvalitetnog sadržaja koji će „odjeknuti“ na društvenim mrežama, potaknuti interakciju te u konačnici potražnju za određenim proizvodima ili uslugama.

Vjerodostojnost influencera sve više je pod povećalom

Oblici suradnji razlikuju se od kratkoročnih, primjerice recenzija proizvoda ili dolaska influencera na događanje i real time praćenja putem društvenih mreža, do onih dugoročnijeg karaktera gdje influenceri preuzimaju ulogu brand ambasadora. Pritom je nekoliko zajedničkih karakteristika koje odlikuju uspješne suradnje – vjerodostojnost, kreativnost i kvalitetan sadržaj, koristi li odabrana osoba ili je koristila promovirani proizvod i/ili uslugu, koliko je relevantna u segmentu kojem pripada promovirani proizvod i/ili usluga i koliko će njegova/njezina poruka odjeknuti kod njegove/njezine publike. Vjerodostojnost je sve više na cijeni, stoga su jedan od najvažnijih trendova dugoročnije suradnje koje ohrabruju povjerenje publike u autentičnost sadržaja.

Manje može biti više

S porastom broja pratitelja na društvenim mrežama najčešće se smanjuje broj njihovih pitanja i komentara. Obzirom da su povjerenje i „odnos s influencerom“ ključni za odluku o kupnji promoviranog proizvoda ili usluge, sve je prisutniji trend micro-influencera koji u odnosu na poznate i slavne osobe mnogi percipiraju kao vjerodostojniji izvor informacija. Kada je u pitanju engagement, kampanje s micro-influencerima znatno su učinkovitije u odnosu na one s macro-influencerima i ostvaruju čak 60% veći engagement rate. Ipak, ako je najvažniji cilj kampanje visoki doseg, macro-influenceri se i dalje nameću kao prva opcija.

Instagram je top mreža za influencere

Kada su u pitanju platforme putem kojih influenceri objavljuju sadržaj i komuniciraju sa svojim pratiteljima, Instagram prednjači u odnosu na ostale kanale. Upravo na toj mreži 99% influencera provodi vrijeme, a slijedi Facebook kojeg navodi njih 70%. Dok važnost zvijezda novijeg datuma poput Snapchata opada, dobro poznati formati poput blogova ponovno postaju zanimljivi.

Kao i kod bilo kojeg drugog novog komunikacijskog kanala, trendovi kod influencers marketinga se brzo mijenjaju i donose nove izazove. Među onima koji će zahtijevati sve više pozornosti su nove promjene algoritama na društvenim mrežama koji određuju koji sadržaj vidimo na svojem newsfeedu, botovi koji automatski generiraju komunikaciju, kupnja followera u svjetlu vjerodostojnosti, regulacija suradnje influencera i brandova u smislu sponzoriranog sadržaja i u konačnici mjerenje rezultata i čvršće povezivanje ciljeva influencers marketinga s prodajom, obzirom da sve veća ulaganja zahtijevaju i sve čvršće dokaze o isplativosti.