Kako komentari doprinose brendovima?

Naša Nataša je za Lider odgovorila na nekoliko pitanja te je pojasnila kako komentari na svim digitalnim kanalima povećavaju vidljivost brenda.

Lider clanak Natasa 2.7.2018.

 

 

 

Kako komentari na stranicama i društvenim mrežama utječu na dizanje rejtinga na tražilicama?

 

Pod pretpostavkom da je konkretan sadržaj poveznica na internetsku stranicu, što je veći engagement, više ljudi će vidjeti sadržaj čime se povećava i mogućnost klika i pregleda sadržaja. Zainteresiraju li se korisnici za neki proizvod ili uslugu na društvenoj mreži poput Instagrama, gdje su ograničene mogućnosti postavljanja poveznica na internetske stranice, za očekivati je da će to rezultirati većim brojem pretraga na tražilicama. Uloga društvenih mreža u generiranju prometa na internetske stranice izuzetno je velika, a ključ uspjeha je u dugoročnom pristupu i kvalitetnom sadržaju koji će korisnici društvenih mreža prepoznati.

 

U kojoj mjeri komentari potencijalnih korisnika usluga/proizvoda utječu na odluku o kupnji?

 

Društvene mreže su mjesto na kojem se primarno virtualno družimo s prijateljima i poznanicima, a 80% ljudi radije će kupiti proizvod temeljem njihove preporuke. Logično je i kako korisnici društvenih mreža imaju povjerenja u brendove s kvalitetnom prisutnošću na društvenim mrežama, gdje drugi korisnici aktivno komuniciraju s brendom kroz likeove, komentare i dijeljenje sadržaja (osobito vlastitog, tzv. user generated content) te kada brend profesionalno odgovara ako su u pitanju pitanja, preporuke i pogotovo negativna iskustva u korištenju proizvoda ili usluga. Prema nekim istraživanjima, više od 70% potrošača prilikom odluke o kupnji u obzir uzima komentare i recenzije s društvenih mreža.

 

Može li se i na koji način utjecati na komentare?

 

Najvažnije je u komunikaciji na društvenim mrežama aktivno osluškivati „bilo“ zajednice i kontinuirano usmjeravati komunikaciju kroz kvalitetan sadržaj te brzu i učinkovitu komunikaciju s pratiteljima na društvenim mrežama.

 

Dobre prakse uključuju i njegovanje dobrih odnosa s lojalnim fanovima. Među onima koji su najaktivniji, pametnim pristupom brendovi mogu stvoriti svojevrsne ambasadore svojih proizvoda. Njihova uloga dolazi do izražaja kad brendovi u ponudi predstave nešto novo jer će zagovornici brenda prirodni prvi reagirati s pozitivnim zanimanjem. Također, kada krenu negativne diskusije, oni ih počinju prirodno usmjeravati u konstruktivnom smjeru.

 

Suradnjom s influencerima, gdje se kampanja detaljno planira i prikazuje kroz njegovu prizmu čime sadržaj dobiva na autentičnosti, a riječ influencera sama po sebi njegovoj publici vrijedi više, također možemo komunikaciju usmjeravati u pozitivnom sjeru.

 

Pišu li se komentari ciljano, sa svrhom povećanja rejtinga i reklamiranja proizvoda/usluge?

 

Na društvenim mrežama gdje je svakodnevno prisutan izuzetno velik broj korisnika koji komentira različite sadržaje iz osobne perspektive, sasvim sigurno ima motivacije za ciljano komentiranje proizvoda i usluga, kako u pozitivnom kontekstu radi stvaranja bolje slike o njima, tako i negativne kako bi se recimo konkurencija pokazala u lošije svjetlu. Osobe koje stoje iza tih komentara vjerojatno ne razmišljaju mnogo o etičnosti svojih postupaka, a potrošačima na kraju dana preostaje da donesu vlastiti sud o autentičnosti nečijih komentara na društvenim mrežama, kao i prilikom odluke o kupnji proizvoda ili usluge u obzir uzmu više izvora informacija.